Exploratorii Generația Tech au creat produse digitale pentru 81 de IMM-uri din România

Generația Tech poate genera valoare reală nu doar în educație, ci și în economie, unind două lumi care au nevoie una de cealaltă: IMM-urile care nu au o prezență online dezvoltată și au nevoie de ajutor spre digitalizare si expansiune, și absolvenții programului nostru, care au nevoie să lucreze practic ca să își demonstreze și consolideze abilitățile dobândite, prin primele proiecte de portofoliu. 

La baza inițiativei noastre a stat și un studiu cantitativ de analiză a nevoilor IMM-urilor, pe care l-am derulat la nivel național. Ne-am dorit să înțelegem stadiul în care se află companiile mici și mijlocii din România în ceea ce privește digitalizarea.

Din această analiză mai multe concluzii relevante ne-au susținut demersurile ulterioare:

  • 84% din IMM-uri consideră obligatorie dezvoltarea brandului pentru a putea fi competitive pe piață, însă 42% nu au nici măcar o identitate vizuală proprie;
  • Doar 46% dintre IMM-uri au un site funcțional;
  • Doar 56 % dintre IMM-uri au pagină de Social Media;
  • 13% realizează vânzări prin platforme online;
  • 55% procesează plăți online;
  • Doar 21% se promovează online;

Rezultatele studiului ne-au dat cele mai bune argumente pentru a construi aceasta componenta practica pe care am derulat-o cu exploratorii Generatiei Tech. În acest proces, IMM-urile au elaborat un brief cu îndrumarea din partea specialiștilor Digital Nation, către exploratorii Generației Tech. Peste 180 de IMM-uri din toată țara au participat, find identificate nevoile lor digitale, obiectivele de business, obiectivele de marketing, segmentele de piață vizate, profilul clientului și instrumentele digitale vizate spre dezvoltare. 

În urma exercițiilor practice, 81 de IMM-uri au fost ajutate cu dezvoltarea de produse digitale: site-uri web, design de logo, campanii de marketing online, crearea profilului de afaceri Google și înscrierea lor în Google maps, dezvoltarea de conținut editorial pentru a-și promova afacerea online.

Iată două dintre cele mai reprezentative rezultate ale acestei colaborări unice. 

Magazia Morăriței este afacerea de familie pe care Cecilia și soțul ei o cresc cu multă iubire și implicare, la fel cum cresc și pâinea pe care o fac.  

În perioada pandemiei, Cecilia a încercat să găsească soluții pentru a-și continua activitatea și a ales să comunice prin social media pentru a ajunge la mai mulți oameni.

Nevoia de a se extinde în mediul online a crescut din ce în ce mai mult, atât pentru a promova produsele Magazia Morăriței, cât și pentru a ajuta întreaga comunitate și a promova online și ceilalți producători locali.

Absolvenții Generația Tech i-au a oferit suport în orientarea afacerii astfel încât Magazia Moraritei sa inteleaga nivelul actual de digitalizare, sa își inteleaga propriul profil de client și să isi seteze corect obiectivele de marketing. Cu sprijinul exploratorilor Generația Tech Magazia Morăriței are astăzi un nou site al afacerii și implementează campanii online de promovare.

Roa Microgreens din Timișoara este al doilea exemplu de colaborare de succes. 

Vlad și Bogdan au pornit afacerea lor din dorința de a produce de la zero ceva care să aducă o valoarea concretă în comunitate. Așa au ajuns la microplante, dorindu-și totodată să susțină un stil de viață sănătos.

Clienții îi întrebau des pe cei doi antreprenori dacă pot vedea și online produsele, însă aceștia nu aveau un website. Lipsa prezenței online afecta nivelul de încredere pe care potențialii clienți îl acordau echipei Roa Microgreens. Treptat, clienții au pus tot mai des această întrebare, iar nevoia de a-și prezenta produsele în mediul online a devenit urgentă.

Absolvenții Generația Tech au ajutat Roua Microgreens să înteleagă mai bine nivelul de digitalizare la care se află și profilul de client, astfel încât să-și poată seta obiectivele de marketing, în urma cărora tinerii experți au realizat site-ul afacerii și campanii online de promovare.